Eiland hoppen.

De bus naar Lumut en de ferry naar Pankor, het verliep allemaal volgens de planning op een klein probleempje na. Als je 's nachts reist dan kom je vaak vroeg in de ochtend aan. Als de ferry dan pas om 7.00 a.m. vertrekt en alles is tot die tijd gesloten, dan kan je blaas je aardig in beweging houden. De werktijden van de toiletjuffrouw beginnen pas om 8.00 a.m. en dat de ferry al eerder gaat.............. tja...

Eenmaal op Pankor wachten ons twee verrassingen. De eerste was dat het eiland ooit heel mooi moet zijn geweest, maar dat het ongerepte heeft plaats gemaakt voor ' vervuiling'. Van chalets was geen sprake op de plaats waar wij het minibusje hadden verlaten maar wel een hotel. De tweede verrassing waren de aanwezige hornbills. Op Boreo zijn we er vroeg voor ons bed uitgegaan om ze te spottenen hier zaten ze, op nog geen twee meter afstand, van ons brood te eten. Ook hier waren de mensen weer erg aardig en behulpzaam maar na wat dagen gelezen te hebben, voor ons geen reden meer om nog langer te blijven en vandaar de bus weer naar Perlis genomen. Van Perlis weer met de ferry naar Langkawi en daar heerlijk gezwommen en verse vis gegeten.

Onze boeken hebben we daar bijna uit gelezen en omdat alleen zonnen en zwemmen ons niet heel lang boeit, weer plannen gemaakt om verder te trekken. Vandaar nu een mailtje vanaf Koh (eiland) Lante. Een eiland wat je kan bereiken door vanaf het vaste land twee keer eenpont te nemen.Hier blijven we drie nachten en dan verkassen we weer naar Koh Phi Phi. Vanaf Koh Phi Phi kan je dag tripjes maken naar Koh Phi Phi Leh en daar moet het onder water HEEL mooi zijn. Als laatste eiland nemen we Phuket om als een echte toerist onder te kunnen duiken in het (nacht) leven.

Later zullen we via wat foto's ons verblijf op de eilanden in ' beeld' brengen.

Na Thailand hebben we al plannen maar daarvoor moeten we nog wat informatie inwinnen.

Voor nu groetjes van Grietje en ans

La Belle Bavarde

Als je blaasje je stoort en je loopt niet lekker meer, dan hang je je pantat toch even buiten boord. Je doet dan net of je gezellig op de rand zit te kletsen met iemand die vlak voor je staat en laat maar lopen. Het blijft genieten van jullie avontuur. Volgende week ga ik met manlief even een weekje naar de Veluwe. De Veluwe? Ja...de Veluwe. 1,5 Uur met de auto, dus niet 1,5 dag met het vliegtuig, ha, ha. Weinig avontuur maar hopelijk rust. Ooh wat moet dat lekker zijn. En als ik dan weer werk, zie ik als eerste weer een verhaal uit het verre oosten van twee avonturiers. Verheug mij er nu al weer op.

tiny

wat is het internet eigenlijk geweldig he'?
Vooral als je niet wet wat hornbills zijn, is het zien van een plaatje handig. Mooie natuur hoor waar jullie dichtbij van kunnen genieten.
We zijn benieuwd naar de volgende avonturen
Kus uit Assen

miemke

Het nachtleven is aan jullie niet besteed,dus geniet maar overdag .Lees wel weer hoe jullie dat beleven.
groetjes mij

jouke callista

Hallo grietje en ans, wat zijn in vredesnaam hornbills. Ik zou het niet weten, maar dat zullen jullie nog wel toelichten neem ik aan.Dat zonnen niet aan jullie besteed is dat wisten we al wel, maar jullie moeten wel ook uitrusten van alles natuurlijk. maar goed we zien uit naar de volgende verhalen en foto's. Ik ben blij dat het allemaal goed gaat, hier is ook alles oke. Dus tot de volgende keer maar weer en een dikke tuut.

Tessa van Asselt

Wow, wat hebben jullie toch al veel gedaan, meegemaakt en gezien! Het is leuk en boeiend om al de verhalen te lezen én de foto's te zien. Nog héééééél veel plezier gewenst en blijf genieten!!! Hier is nu de eerste sneeuw gevallen...ook mooi ;-)
Verder begint mijn buikje al grotere vormen aan te nemen :-)
Liefs, Tessa

Eva Verspui

hallo meiden maak een mooi boek van jullie avontuur en het wordt een bestseller ,kunnen we alles nog eens rustig lezen .verder nog een goede reis ,veel liefs Eva groet Teun