Gestrand in Bangkok.

Vanuit een hectisch Bangkok komt dit bericht. Je maakt plannen en neemt besluiten en dan sta je voor het blok.

Bangkok................ ja we zijn hier nu zo'n twee dagen. De reden om hiernaar toe te gaan was een visum en vliegticket te kopen voor Myanmar. (We hadden tenslotte nog voldoende tijd om een land te bezoeken en eenmaal een planet (reisgids)van Myanmar gekocht waren we ' verkocht' . ) Het visum hebben we vanmiddag kunnen halen en de ticket , vertrek morgenochtend om 7.15 a.m., hadden we al eerder geboekt. Echter de luchthaven is gesloten en het ziet ernaaruit dat dit voorlopig zo blijft. Vele reizigers zitten hier vast en de touroperaters maken overuren. Mensen zijn boos, teleurgesteld en willen hun geld terug.

Bij ons overheerst nu de teleurstelling en we vragen ons natuurlijk af hoe dit af gaat lopen en wanneer. We praten met zoveel mogelijk mensen om een idee te krijgen van wat er werkelijk speelt. Dit alles om een inschatting te kunnen maken. Gelukkig is onze terug vlucht pas op 25 december, helaas wel van Bangkok.

Wat te doen? Eerst maar eens kijken of onze vlucht naar Myanmar kan omgezet worden naar een later tijdstip. Als dit mogelijk is dan gaan we, hoogstwaarschijnlijk morgenavond, naar Chang Mai. Gewoon even de hoofdstad uit en in het noorden van Thailand moet het bijzonder mooi zijn. Er leven daar nog verschillende stammen (longnecks). Vandaaruit houden we ons op de hoogte van de ontwikkelingen en zodra de luchthaven weer open is komen we terug naar Bangkok om door te vliegen naar Myanmar. De mensen hier denken dat het wel enige tijd kan gaan duren, wat natuurlijk niet te hopen is.

De omschakeling van de mooie stranden van Thailand, de foto's komen een andere keer want we willen nu niet te lang achter de computer gaan zitten want iederen wil op internet. Even willen we wel kwijt dat het leven onder water HEEEEEEEL mooi is. We hebben naar hartelust gesnorkeld, gezwommen en geluierd. Het zijn ware paradijsjes de eilanden in Thailand. Ook de bootreisjes tussen twee eilanden zijn een belevenis.

Voor nu onze groetjes vanuit Bangkok

joukecallista

Hallo grietje en ans Hoe is het daar wel even een schrik want voor het zelfde zaten jullie in zo'n hotel. Jammer voor jullie dat het nu niet door gaat maar aan de andere kant is het veiliger om daar nu niet te zijn. Ik hoop dat 25-12 wel weer rustiger is omdat jullie dan vanaf bangkok vliegen. De foto's waren prachtig en ik geloof wel dat het onder water prachtig is, dat hadden emma en ido ook gezien al was dat in een ander land. maar volgens mij is in al die landen onder water prachtig. De TIjd gaat nu vlug dus het duurt nu niet zo lang meer dan zijn jullie weer hier, heeft eigenlijks ook wel lang genoeg geduurd. Ik wens jullie nog veel reisplezier en geniet nog maar lekker want hier is het niks met het weer. Dus de lange onderbroek maar uit de kast. Groeten en een dikke tuut voor jullie

teun

Lieve Ans + Grietje

Wat FANTASTISCHE foto's ! ! maar waar blijven die foto's van jullie zelf in boerkini ?
Hopelijk zitten jullie op dit moment niet meer vast in Bangkok, als ik het nieuws hier goed gevolgd heb is die corrupte thai nu afgezet en zijn de bezettingen nu opgeheven.
Als jullie back home zijn organiseren we een Foto-avondje, ik zorg voor een beamer en laptop, anna bereidt haar fameuze stampot boerenkool met ...
(lactulose is aanwezig), oke ??
Nog veel reisplezier en groetjes
Anna Teun

beetje

Hoi Ans en Grietje,

Ik hoop dat alles goed met jullie is en dat je de reis heb kunnen hervatten. Ik lees met veel plezier jullie verslagen, net alsof ik aanwezig ben.

Veel plezier en groetjes

Beetje

Maria Rooijakkers

Hoi Ans en Grietje

Wat gaat de tijd hard, jullie vakantie zit er al weer bijna op. Jullie hebben schitterende foto's gemaakt en veel meegemaakt. De laatste loodjes wegen het zwaarst en zoals in het begin, nu ook weer wat tegenslag, maar niets houdt jullie tegen. Misschien kunnen jullie nu toch nog even naar Myanmar, want ook daar schijnt het prachtig te zijn

Heel veel groetjes en nog veel plezier

klaziena

hallo ans en grietje
ik heb jullie hellemaal gevolgd op jullie site.vind het geweldig wat jullie allemaal beleven.schitterende foto`s gemaakt.en jullie reis verhalen.jullie hebben veel beleefd.ik wens jullie nog een plezierge vakantie toe.en hoop voor jullie geen tegen slagen meer komen.

heel veel groetjes en nog veel plezier.
van klaziena van der veen & germ vos